ملا زوالفعلی: شاعری فیلسوف از دیار کران است، در زیر مطالبی که به کوشش آقای سعید جعفری کاکلکی به صورت پروژه ای پژوهشی و با حمایت دهیاران وقت(آقای لهراسب مردانی و آقای فرزاد شهرانی) و شورای دوره دوم(آقایان مرحوم کربلایی مهرعلی باقری،مرحوم کربلایی عوضعلی امامی ،محمود اسماعیلی،سرمست مردانی و اینجانب) تهیه و تدوین شده را جهت استفاده و مطالعه عزیزان تقدیم میکنم.

در این پروژه هدف گردآوری و تدوین آثار مکتوب و غیر مکتوب شاعر و عارف نامدار این دیار (( ملا زولفعلی بختیاری کرانی )) می باشد که با تلاش مجدانه ای گردآوری و تدوین شده است.

این فعالین در دو مرحله انجام گرفته است:

الف گردآوری اشعار، حکایات و بیوگرافی شاعر

ب- تدوین و تنظیم مطالب گردآوری شده

 

ملا زلفعلی در زمان حیات خود بسیاری از اشعارش را به قلم خود در چند نسخه گردآوری کرده است. اما متأسفانه تلاش ما برای بدست آوردن آنها بی نتیجه ماند. زیرا متأسفانه هیچ اثری از آنها تا به امروز باقی نمانده است. و همین امر باعث پنهان ماندن خیلی از قابلیتها و... ایشان در زمان ما شده است. اما تلاش ما در این زمینه چندان هم بی نتیجه نبود. ما توانستیم بخشی از اشعار ایشان را از روی نسخ خطی بجامانده از ‹‹ آخوند میرزابابا ›› که از شاگردان معروف ملا بوده است و نسخ خطی مهراب مردانی که از شاگردان آخوند میرزابابا بوده است را بدست آوریم.